Rodinné školy v Česku: Co si myslí jejich absolventky a proč se novodobý pokus o obnovení nepovedl

Petra Hylová vystudovala střední rodinnou školu, když tento obor ještě v devadesátých letech minulého století existoval, a již jako studentka genderu na Fakultě humanitních studií UK prozkoumala ve své diplomové práci tuto vzdělávací instituci pohledem studentek i pedagogů.

Snaží se zjistit, jakou měly motivaci, jaká očekávání a jak je přijímal trh práce. Jaké bylo společenské vnímání tohoto vzdělání a proč se pokus o obnovu těchto škol v devadesátých letech nezdařil, ač byl o ně ze strany dívek zájem.

Zajímavé čtení.

Pravidla diskuze

Vítejte v debatním prostoru online magazínu Rodiče vítáni. V zájmu udržení úrovně debaty a zajištění komfortního a bezpečného prostředí pro všechny zúčastněné zde platí následující pravidla:
  • Diskutuje se o tématu článku, neodklánějte debatu jinam.
  • Nevnášejte sem svou agendu, kterou k tématu pouze „přilepíte“.
  • Nevkládejte do svých odpovědí odkazy na jiné stránky, pokud se netýkají přímo tématu článku.
  • Příklady z praxe jsou naopak vítány.
  • Respektujte důstojnost autorů, respondentů i ostatních diskutujících.
  • Nepřenášejte polemiku do osobní roviny kritizováním osoby autora, respondenta a jiného diskutujícího, jeho kvalifikace, vyjadřování, kompetencí.
  • Netolerujeme hrubé jednání, vulgarismy ani jakékoli ponižování druhých.
  • V souladu se zákony ČR je zde zakázáno jakkoli paušálně očerňovat jednotlivce či skupiny lidí s odkazem na jejich etnicitu, pohlaví, sexuální orientaci či náboženské vyznání.
  • Pro přispívání do diskuze je nutné se přihlásit prostřednictvím Facebook, Google nebo Twitter účtu. Snažíme se omezit anonymitu přispěvatelů a tím zkvalitnit diskuzní prostředí.
Příspěvky porušující pravidla mažeme.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments