O domácím vzdělávání pohledem Veroniky Vieweghové



Podívejte se na záznam diskuse s Veronikou Vieweghovou, která proběhla 16.6. v rámci ranního setkání Káva a vzdělávání, které pravidlně pořádá společnost SCIO.

Téma: Domácí vzdělávání

aneb O domácím vzdělávání pohledem Veroniky Vieweghové

Rodič má vždy zodpovědnost za vzdělání svého potomka, i když dítě chodí do školy. Naštěstí máme možnost výběru. Buď se rozhodneme pro školu státní či soukromou, nebo zvolíme domácí vzdělávání.

„Domácí vzdělávání je legitimní možnost, jak děti vzdělávat,“ říká Veronika Vieweghová, která nás tématem provede.

  • Proč jsme se rozhodli pro domácí vzdělávání.
  • Jaké byly naše zkušenosti s domácím vzděláváním dvou dcer.
  • Jak dcery zvládly přechod na další školy.
  • Plusy a mínusy domácího vzdělávaní.
 
DOPORUČENÉ ČLÁNKY


Líbil se vám náš článek nebo k němu máte co říct? Ohodnoťte ho a okomentujte. Budeme rádi za vaše postřehy a zkušenosti. Můžete ho i sdílet na svém facebooku.

Přihašte se přes facebook, twitter nebo Zaregistrujte se
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Monika Grant
Monika Grant
15. 1. 2018 23:40

fantasticke!!

Karel Petr
Karel Petr
12. 11. 2020 18:03

Děti mají zpětnou vazbu, ale často nemluví, ani ve 4 letech srozumitelně, těžko s nimi vést nějakou diskuzi, Do školky se chodí, aby se mimojiné něco formou hry naučily, ne aby si dělaly, co chtějí. Zpočátku se moc učit nechtějí,jelikož jsou zvyklé na stoprocentní servis od rodičů. Kdysi děti u zápisu musely říct své jméno, básničku a znát základní hygienické návyky, a ted? Chodí do školky velmi nesamostatné, pomalu s dudlíkem a plenami. Ve 3 letech často vidí poprvé hrnek a toaletní papír. Ve školce je učí to, co mají umět z domova. Většina dětí má od 3 let tablet, a jelikož u toho sedí celý den, má problém z koncentrací, máloco je baví a zaujme. Jediné, co je baví, jsou honičky (nadsázka). Základ mš je řád. Děti nesnáší chaos, a řád vyžadují. Když se začnou zlepšovat a učit se, a mají pozitivní zpětnou vazbu od pí. učitelky a od kamarádů, pochopí, že to není o tom, dělat si to,co chci, že ve školce máme nějaké téma, nějaký cíl a paní učitelka vybere formy, způsob, jakými nás to chce naučit, a tam je možný výběr a diskuze. Chceš autíčko, vezmi si autíčko, ale hraj si s ním, ne že ho odložíš a za minutu vyndáš kostky, a ani jedno po sobě neuklidíš. Děti si nemohou děla jen to, co by chtěly, aby jedly jako prasátka, chovaly se jako zvířátka, nechaly se oblékat, krmit, s hračkami mlátily…,to každý pochopí, že nelze. Děti jsou si velmi brzy vědomy své rozvíjející samostatnosti, a to je pro ně velmi důležité. A to, že zvládnou i pobyt bez maminky, je velký krok k samostatnosti. Paní učitelka je také jen člověk a má sama na starosti 20 a více dětí. A zvládne je, na rozdíl od některých rodičů, kteří nezvládnou ani to jedno. Dát dítě na 1 den do školky, a hned ho nechat doma s tím, že se mu tam nelíbí. Myslíte, že by tohle mohly udělat naše maminky? S nimi se nikdo nemazlil. Samozřejmě záleží na paní učitelce, někde to bývá hodně tristní….ale to už je jiná kapitola.



Pro komentování se přihlaste



Vyberte si,
jaké téma Vás nejvíce zajímá
a dejte se do čtení.

Články pak můžete dále filtrovat. Například dle
věku dítěte a jejich hodnocení.

Staňte se členem naší komunity.

Nechte si posílat ty nejzajímavější články ze světa vzdělávání
a odebírejte náš Facebook.

Buďte naší součástí.