Na učňák se nehodí, ale maturitu možná neudělá. Mezi tím je vzduchoprázdno, říká maminka deváťáka s hendikepem

Daniel je chytrý a velmi pracovitý kluk, má rád excelovské tabulky a všechny dopravní prostředky, nejvíc letadla. Je v deváté třídě a letos ho čekají přijímačky na střední školu. Chtěl by studovat dopravu nebo logistiku. Jenže má taky pár poruch učení, a tak je velká neznámá, jak se popasuje s přijímačkami.

Ve Státech nemají gymply a učňáky, všichni chodí do jedné školy, říká Ondřej Kania

American Academy založil podle svých slov proto, aby ukázal, jak má vypadat kvalitní vzdělávání. „Americký koncept středních škol je velmi zajímavý, řekl bych inkluzivní,“ říká Ondřej Kania. Nedělí se na odborné školy, gymnázia atd. Všichni studenti z jedné oblasti chodí do té samé školy, kde se mohou specializovat.

Pro svobodnou hru jsou největší překážkou nedostatek inspirace a absence hranic, říká přírodní pedagožka Johana Passerin

Čím více věcí si s sebou do lesa bereme, tím méně se zabýváme přírodou a sami sebou, vždyť k naprosté většině činností s dětmi v přírodě nepotřebuje průvodce ani dítě nic víc než sebe sama. To je východisko metodiky „prahry“, kterou se zabývá v nové publikaci Johanna Passerin, lektorka, pedagožka a zakladatelka lesní školky Hvězdy v lese.